סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

חוסר חשק מיני

" לא היום, לא מחר , לא אף פעם "  פשוט לא בא לי"

חוסר חשק מיני , ירידה בתשוקה או פערים בדחף המיני הן מבין הסיבות הנפוצות ביותר לכם שזוגות מחליטים לפנות לטיפול מיני  או ייעוץ מיני. בעיות של חשק מיני  וירידה בתשוקה  המינית הן בין הבעיות השכיחות שעימם מתמודדים בני זוג. מדורים שלמים מוקדשים לחיפוש רעיונות אחר פתרון לבעיית חוסר חשק מיני, ותעשיה שלמה עוסקת בפיתוח מוצרים להגברת החשק והתשוקה.

חוסר חשק מיני? ירידה בתשוקה ? או אולי פערים בחשק המיני ?

הגדרת בעיה של חשק היא סובייקטיבית, הווה אומר כשאחד הצדדים או שניהם חשים תסכול מיני, חוסר סיפוק, חסך מיני וכשהמצב נמשך לאורך זמן מבלי שהשינוי נראה באופק כנראה שיש בעיה ומומלץ לפנות ליעוץ מיני או טיפול מיני. שלב ראשון של ייעוץ מיני עוסק בברור הבעיה, האם קיימת בעיה בכלל והאם מדובר בבעיה של חשק מיני ? שחיקה בתשוקה המינית או  פערי חשק  מיני בין בני הזוג.

הסיבות לחוסר חשק מיני

החשק  המיני קשור לשילוב של מצב פיזיולוגי – הורמונלי עם מצב רגשי

חוסר חשק מיני אצל נשים עשוי להיות תוצאה של

חוסר איזון הורמונלי

למחלות גניקולוגיות והורמונליות

חוסר חשק מיני אצל גברים עשוי  להיות תוצאה של

חוסר בטסטוסטרון

חוסר איזון הורמונאלי

ועל כן, בשלב ראשון  של הטיפול בחוסר חשק מיני כדאי לפנות לבירור רפואי.

מהו חשק מיני ומהי תשוקה

חשק מיני מתאר מוטיבציה לחוויה מינית מכל סוג שהוא, כשהמוטיבציה הזו מוכוונת כלפי אדם אחד או יותר אזי הוא מוגדר כתשוקה . המונח חשק מיני מתייחס לדחף של האדם לחוות מיניות, לעיתים הדחף מתעורר בתגובה לגירוי חיצוני, אדם, אובייקט או סיטואציה מסוימת ולעיתים הדחף הוא פנימי, שילוב הורמונאלי או מצב רגשי מעורר מינית.

המונח תשוקה מתייחס לדחף למימוש מיניות כלפי אדם מסוים – מושא התשוקה.

איך משפיע חוסר חשק מיני על הזוגיות?

ליחסי מין השפעה  על מצב הרוח. האחראי לכך הוא האוקסיטוצין הורמון המופרש בעת האורגזמה ותורם לתחושת הקרבה וההתקשרות הזוגית ולפתיחות בכלל ועוד שלל השפעות מיטיבות.

העדר חשק מיני  גורר הימנעות מיחסי מין ועשוי לדכא ולהרחיק בין בני הזוג, ליצור תסכול וחסך ולגרום למצוקה פיזית ורגשית.

איך לעורר את החשק המיני?

מדענים ומכשירים הצליחו לזהות אילו חלקים של המוח פעילים ואילו תגובות הורמונליות ופיזיות מתרחשות  בזמן שהחשק המיני מורגש, חברות התרופות עובדות במרץ על פיתוח גלולת החשק המיני. ובדיקות הדם יוכלו לספר לנו איזה חוסר איזון כימי עשוי להשפיע על ירידה או עליה בחשק המיני, ועל אף כל האינפורמציה הזו החשק המיני האנושי עדיין נותר בלתי מפוענח ולא ברור  מה מעורר אותו, מדוע הוא מופיע ברגעים בלתי מתאימים ומדוע הוא נעלם ברגע ה"נכון".

ניסיוני רב השנים סייע לי לאפיין מהי הדינאמיקה הזוגית התורמת לירידה בחשק המיני ומהם הסיבות הרגשיות העומדות מאחורי העדר חשק או ירידה בתשוקה.

הטיפול בחשק מיני נמוך

חמש עשרה שנות ניסיוני כסקסולוגית ועשרות הזוגות בהם טיפלתי בשל ירידה בתשוקה או בחשק המיני סייעו לי לזהות מהם המנגנונים הרגשיים והזוגיים המשפיעים על ירידה בחשק המיני. מטרת הטיפול המיני היא להבין ולהעלות למודעות  את הגורמים לירידה בחשק ובתשוקה. לזהות את הדינאמיקה הזוגית המרחיקה ולשנות אותה  .

מתברר שכאשר עובדים בטיפול המיני על הסרת  המכשולים  הרגשיים , אין צורך בתכשירים מעוררי חשק, בגדים סקסיים או תנוחות שונות ומשונות, הזוגות בטיפול מגלים יחדיו מהי הדרך הייחודית להם לחוות לארוטיקה ומיניות והחשק המיני כבר מגיע מאליו.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן