סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

אימפוטנציה והפרעות בזקפה

לא עומד לי, האם אני לבד?

ממש לא, בין 20%-30% מהגברים עד גיל 50 יחוו הפרעות בזקפה .

לאחר גיל 50 חלה ירידה ברמות הטסטוסטרון וכ50% מהגברים בגיל זה יחוו הפרעות בזקפה , אימפוטנציה או קשיים אחרים בתפקוד המיני.

מה קורה בקליניקה לטיפול מיני?

כמעט מדי שבוע אני מקבלת פניה חדשה מגבר המתעניין בטיפול של סקסולוגית, בפגישה הוא מתאר כי אינו מתפקד במיטה, כי סובל מחרדת ביצוע, שלא עומד לו ושהוא לא מצליח לקיים יחסי מין, יש גברים שבשל הקשיים בזקפה נמנעים כליל מיצירת קשר זוגי או מיני, ויש מי שימשיכו לנסות מדי פעם ויחוו שוב את אותו כישלון צורב.

האם אני אימפוטנט?

מתי הקשיים בזקפה הם בעיה?

לא כל מקרה שאינך מרוצה מהזקפה שלך הוא סיבה לחשוב שאתה סובל מאימפוטנציה, אימפוטנציה הוא מצב שבו הקושי להגיע ולשמר זקפה חוזר על עצמו.

מבחן זקפת הבוקר

גברים רבים רואים בזקפה בוקר שלהם מדד לתקינות פיזיולוגית של המערכות הקשורות זקפה, זה אמנם מדד טוב להערכת תקינות המערכות הפיזיולוגיות.

אולם במידה וזקפת הבוקר לא מופיעה או שתדירותה ועוצמתה פחתה אין להסיק מכך שקיימת בעיה פיזיולוגית.

איך בודקים אימפוטנציה ?

לרופאי משפחה או אורולוגים יש את הכלים להעריך אילו בדיקות נדרשות במקרה של אימפוטנציה בהתאם למצבו הרפואי של הגבר , גילו או תרופות שהוא נוטל.

מה לא עומד לי - הסיבות לקשיים בזקפה

קשיי זקפה עשויים להיות סימן לבעיות פיזיולוגיות כגון בעיה בתפקוד הלב, כלי דם או בלוטת יותרת המוח וכן חוסר איזון הורמונאלי כגון חסר בטסטוסטרון מומלץ בשלב ראשון לפנות לרופא ולעבור בדיקות שהוא ימליץ, רק כאשר יישלל גורם פיזיולוגי ניתן להעריך כי הגורם הוא פסיכולוגי.

מה זה בעצם זקפה?

זקפה מתרחשת כאשר כמות רבה של דם זורמת למרכז הגוף והפין מתמלא בדם ונשאר שם לפרק זמן.

על חרדה וביצוע

לחץ מתח וחרדה עשויים לגרום להפרעות בזקפה , במרבית המקרים הלחץ נובע מהחשש "שלא יעמוד לי " אלא שהמוח מפרש לחץ זה כסכנה אמתית וכחלק מהכנת הגוף להתמודדות עם מצב סכנה מתרחשת בגוף זרימת דם מוגברת לגפיים, הווה אומר בכיוון ההפוך הנדרש להתרחשות הזקפה – מרכז הגוף ואיבר המין. ככל שהמשמעות שמעניק הגבר לזקפתו היא הרת גורל ו "כבדה " יותר כך המוח יפרש את הסיטואציה כמסוכנת יותר ויזרים דם לגפיים במקום למרכז הגוף ,מצב היוצר הפרעות בזקפה.

משמעויות שגברים מעניקים (בטעות) לזקפה שלהם

אני לא גבר לא עומד לי ,

גברים רבים רואים בזקפה שלהם את הסימן האולטימטיבי לגבריות,

מה שכמובן מעלה את הלחץ ופוגע  במישרין ביכולת המינית ובעקיפין סודק עוד יותר את הביטחון בזהות הגברית.  אני מציעה לנתק את הקשר בין  מיניות וגבריות , הרי ממילא עובדת היותך גבר נקבעה מזמן !

עוד סיבות לחרדה המובילה לאימפוטנציה והפרעות בזקפה

העתיד הזוגי.

יש מי ששמים על הזקפה שלהם את כל האחריות לעתידם הזוגי. בהרבה מקרים חוסר הביטחון  לגבי היכולת להגיע לזקפה מהווה מחסום מיצירת קשרים ההימנעות מיצירת קשר, מרחיקה גברים עוד יותר  מסיטואציה של אינטימיות , מגע וקשר ובכך מעצים עוד יותר את החרדה.

לא אצליח לספק אותה

גברים  התולים  את סיפוקה המיני של הפרטנרית בזקפה שלהם, מעלים את רמת החרדה ומחמיצים  הזדמנות ללמוד את גופה של הפרטנרית ואת  האפשרויות המגוונות לענג אותה.

עוד ועוד משמעויות שמעניקים גברים לזקפה שלהם ואשר  טוענות את יחסי המין במשמעות הרת גורל מעוררות  את חרדת הביצוע וגורמות להפרעות בזקפה.

טיפול באימפוטנציה בהפרעות זקפה

טיפול תרופתי באימפוטנציה

כדורים לשיפור האון הגברי נמצאו יעילים עבור לא מעט גברים, אלא שיש גברים הנוטלים כדורים אלו שלא לצורך ומפתחים בהם תלות פסיכולוגית.

טיפול סקסולוגי להפרעות בזקפה

אם אתה סובל מאימפוטנציה, אם נתקלת בהפרעות בזקפה ואם התפקוד המיני שלך מדאיג אותך ומהווה עבורך מכשול ליצירת קשר, אני מזמינה אותך לפנות אליי לטיפול סקסולוגי שהינו טיפול רגשי  ממוקד ויעיל לקשיים בתפקוד המיני.

הפתרון לאימפוטנציה וקשיים בזקפה

הטיפול הסקסולוגי מתחיל באבחון הגורמים והסיבות לקשיים בתפקוד המיני, בטיפול הסקסולוגי בהפרעות זקפה נעבוד על : זיהוי מקורות חרדת הביצוע, איך להרגע במיטה ולחזק את הביטחון המיני, להכיר את ההנאה המינית שלך ולשפר את התפקוד המיני.

טיפים שיסייעו לך להתגבר על חרדת הביצוע

נסה להבין מה משמעות הזקפה עבורך?

האם זה משפיע על הגבריות שלך?

האם היא הקובעת את העתיד הזוגי שלך?

וכעת נסה להחליף את סימן הקריאה בסימן שאלה בסוף המשפט

האם באמת הגבריות שלך נקבעת על פי עמידות הזקפה?

מהי בכלל גבריות

אילו עוד מדדים משפיעים על תחושת הגבריות, האם כולם או רובם שייכים למין?

 שאלות שיסייעו לך להתגבר על קשיים בזקפה

למה אתה זקוק כדי לחוש נינוח רגוע ובטוח?

איך אתה מפריע לעצמך לחוש כך?

האם אתה מתמקד בתפקוד, ביצוע או בהנאה?

האם המחשבות שלך בזמן הסקס עוסקות במה יקרה? או במה שקורה כאן ועכשיו?

מה גורם לך הנאה?

האם יש לכך ביטוי במיטה?

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן