סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

סקס-או-לוגיה בין מסכים ומסכות – מה קורה באמת בחדר המיטות

אז מה הורג לנו את התשוקה? האם הפורנו פוגע בחיי המין שלנו? מדוע חרדת ביצוע היא תופעה כה נפוצה? האם כדאי לממש פנטזיות מיניות? מדוע האורגזמה מגיעה מהר מדי או מתעכבת? ולמה גם כשהזוגיות טובה ואוהבת הסקס פשוט לא מהנה?

ספר סקס-או-לוגיה בין מסכים ומסכות – מה קורה באמת בחדר המיטות

כמטפלת מינית אני תרה כל העת אחר חומר כתוב, שיספק מסגרת חשיבה להבנה טובה יותר של מיניות האדם. בחנויות הספרים ובמרחבי הרשת מצאתי ספרים ומאמרים רבים הקשורים במיניות — חלקם עוסקים בצד הרפואי־פיזיולוגי של המיניות, חלקם מספקים טיפים ועצות לשיפור חיי המין, ומיעוטם בלבד הם ספרות מקצועית המספקת מסגרת חשיבה ברוח פסיכואנליטית עמוקה ולא תמיד מובנת וברורה. את מבוקשי — ספר מקיף, מקצועי, שימושי, קריא ומובן, אשר יסייע להבין את קשרי הגומלין בין הפסיכולוגיה לפיזיולוגיה וכיצד הם משפיעים על המיניות — לא מצאתי, ועל כן החלטתי לכתוב את הספר הזה. הספר עוסק בהיבטים הרגשיים וההתנהגותיים של המיניות, ואין בו שום מילה על תנוחות, כדורים, ש ָמנים ונרות ריחניים. הוא מבוסס על ידע מקצועי שרכשתי ועל מאות שעות טיפול בקליניקה לטיפול מיני. התפיסה הרווחת, הרואה ביחסי מין סדרה של פעולות הנמדדות באמצעות קריטריונים של ביצוע, מתעלמת מהיבט חשוב ומשמעותי של המיניות, הלא הוא עולם הרגש. יש מי שיאמרו, שבכל הקשור לסקס, הכול בראש. אני מסכימה עם האמירה, אך בהסתייגות קלה. מה שמשפיע על החוויה המינית ועל התפקוד המיני הוא אכן הקולות שבראשנו, הפועל כמו תחנת שידור המשדרת ללא הרף.

אלא שהאחראי על תוכן השידורים שבראש הוא הרגש. תיאורי המקרים שבספר שופכים אור על הדרך שבה משפיעים חוויות החיים, ההיסטוריה האישית, המסרים החברתיים והסגנון האישיותי על העולם הרגשי האופף את המיניות. הספר שלפניכם פותח את דלת חדר המיטות כדי לברר מי עוד נכנס איתנו למיטה, ואיזה משקל אנחנו נותנים למסרים, לסטריאוטיפים, לדימוי הגוף ולתחושת הערך העצמי בעיצוב המשמעויות שנעניק למיניות. האם נרגיש אשמה בגלל המיניות, או שנראה בה דבר טבעי ויפה? האם נתבייש בגוף או שנשמח בו? האם המיניות תהפוך לזירה של מתח או תהווה כר פורה לחופש והנאה? הספר הזה הוא הסיפור של כולנו, המשתוקקים לחוש ביטחון בעצמנו ובגופנו, המעוניינים לקבל לגיטימציה לצרכים המיניים שלנו ולהיות חופשיים גם בתוך הגבולות המיניים, הרוצים להבין טוב יותר את עולמנו הפנימי ואיך הוא משפיע על המיניות ועל יחסים בכלל. אני מקווה שגם לכם, הסקרנים, המתלבטים, או המתמודדים עם קושי במיניות, יהיה הספר לעזר, יסייע בהבנה טובה יותר לגבי מהי מיניות, יביא להיכרות טובה יותר עם המיניות שלכם ושל הפרטנרים שלכם וייתן לכם ידע, כלים ומיומנויות למימוש הפוטנציאל המיני.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן