סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת
איך לחפש סקסולוגית

איך לחפש סקסולוגית

כששוקלים לפנות לטיפול מיני או יעוץ מיני, חיפוש סקסולוג או סקסולוגית עשוי להיות לא פשוט. יש לא מעט מטפלים המציעים את שרותי הייעוץ המיני שלהם, טיפול מיני, טיפול רוחני, טיפול במגע, טיפול מיני רפואי, וכשמחפשים בגוגל "סקסולוג" או "סקסולוגית" יעלו לא מעט שמות, ארגונים ורעיונות שיבטיחו פתרון מהיר וקל לכל בעיה בתפקוד המיני (כמעט). אלא שחלקם של המציגים עצמם מטפלים מיניים או סקסולוגים, אינם בעלי הכשרה מתאימה לכך, ובהיות הנושא רגיש וחשוב כל כך, לא זו בלבד שאין בידם לסייע אלא אף לגרום נזק.

אז כדי לעשות סדר ועל מנת לסייע למי שמתמודד עם קשיים בתפקוד המיני כמו הפרעות בזקפה, כאבים ביחסי מין, חוסר חשק, שפיכה מוקדמת או חוסר הנאה בחיי המין ומחפש טיפול מיני, יעוץ מיני או סקסולוגי חשבתי שכדאי לעשות סדר  ולהסביר מהו טיפול מיני – סקסולוגי ומיהם האנשים שיוכלו לסייע למי שמחפש טיפול מיני במטרה להתמודד ולפתור קשיים בתפקוד המיני.

התפקוד המיני מתייחס לפעילות הפיזיולוגית של מערכות הגוף הפעילות בזמן אקט מיני בין אם יחסי מין ובין אם אוננות. מערכות שהן אמנם פיזיולוגיות וקשורות לגוף אבל מושפעות מאוד מהיבטים רגשיים ופסיכולוגיים. המונח המפורסם " חרדת ביצוע" ממחיש כמה חרדה שהיא אלמנט פסיכולוגית עשויה להשפיע על התפקוד המיני הפיזיולוגי. אבל לא רק חרדה. המיניות היא מקום למנעד רחב של רגשות המשפיעים על התפקוד המיני ועשויים לגרום לקשיים בתפקוד המיני.

מכאן שמי שמגדיר עצמו מטפל מיני או מטפלת מינית, סקסולוג או סקסולוגית חייב להיות בעל ידע רחב בתחום הפיזיולוגי ובתחום הרגשי גם יחד ולהבין את הקשר בין מערכות הגוף האחראיות לתפקוד המיני ובין התהליכים הפסיכולוגיים המשפיעים עליהן.

בארץ יש רק אגודה אחת המסמיכה מטפלים מיניים לעסוק בטיפול מיני. איט"ם – האגודה הישראלית לטיפול מיני .מדובר בהסמכה ממושכת הכוללת לימודים תיאורטיים ועבודה מעשית. לתהליך הסמכה זה יכולים להתקבל רופאים ומטפלים רגשיים כגון. פסיכולוגים, עובדים סוציאלית ומטפלים באמצעות הבעה ויצירה כולם בעלי תואר שני טיפולי וניסיון קליני. חלקם של המטפלים המוסמכים הם בעלי הכשרה מעמיקה בתחום הפסיכותרפיה וחלקם מטפלים זוגיים מוסמכים.

לכן מומלץ למי שמחפש טיפול מיני, יעוץ סקסולוגי, למי שמעוניין לשפר את חיי המין שלו, להעשיר את הזוגיות שלו, להבין את המיניות שלו ולהרגיש איתה טוב, כדאי לחפש מטפלים מיניים באינדקס המטפלים של אגודת איט"ם. באתר האגודה ישנם מטפלים מכל רחבי הארץ ורשימה של מרפאות ציבוריות המעניקות טיפול מוזל הניתן על ידי מתמחים בתהליך הסמכה אשר מלווים במדריכים מוסמכים שהינם מטפלים מיניים מוסמכים העלי ותק וניסיון רב והוסמכו להדרכה בתחום.

כשאתם מחפשים טיפול מיני אל תהססו לשאול את המטפל או המטפל האם הוא בעל תעודת הסמכה לטיפול מיני, נסו לברר על הסמכות נוספות כמו טיפול זוגי או פסיכותרפיה.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן