סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

שפיכה מהירה / שפיכה מוקדמת

"בהתחלה היא העירה בעדינות, תוך כדי החדירה ביקשה עוד, אבל ככל שהתאמצתי להחזיק מעמד , כך גמרתי מהר יותר . לאט לאט היא התחילה לשנוא את כל המשחקים שלפני. היום היא לא מסוגלת שאני יורד לה, היא אומרת שזה מעצבן אותה ושהיא רוצה גבר אמיתי שמסוגל לזיין אותה כמו שצריך, שהיא רוצה להרגיש אותי הרבה זמן ולא את האצבעות או הלשון שלי”.
אפי, (שם בדוי) בן 30, רווק, גומר מהר.

אני גומר מהר , האם אני חריג?

לא, מחקרים מראים כי  30 אחוזים מהגברים מצהירים על כך שהם סובלים משפיכה מוקדמת . שפיכה מהירה היא בעיה  נפוצה , ומי שסובל משפיכה מהירה או שפיכה מוקדמת  מרגיש לרוב שהוא חריג, הוא חש  בושה ותחושת כישלון וכבר לא נהנה מיחסי המין.  הבעיה מחמירה עם הזמן וככל שגובר  החשש מפני שפיכה מהירה היא תגיע מהר יותר .במקרים מסויימים הלחץ יהפוך לאימפוטנציה מוחלטת וישנם מקרים בהם הפחד מהכישלון והבושה יביא להימנעות מוחלטת מיצירת קשרים מינים ורומנטיים . וזה חבל ! יש פתרון לשפיכה מוקדמת , יש טיפול לשפיכה מהירה ואין סיבה שבעיית השפיכה המוקדמת תמנע ממך יצירה ושימור של קשר זוגי או הנאה מחיי המין.

תרופה לשפיכה מוקדמת / שפיכה מהירה

בעיית השפיכה המהירה או השפיכה המוקדמת היא נפוצה מאוד וחברות התרופות משקיעות מאמצים כדי למצוא את הפתרון התרופתי לבעיה, אולם עד כה למעט תרופות פסיכיאטריות שתופעת הלוואי שלהן היא עיכוב קל בשפיכה לא נמצא פתרון תרופתי הולם.

מהי שפיכה מוקדמת איך אדע אם אני גומר מהר?

אופס.. גמרתי?

גברים הפונים לטיפול בשפיכה מוקדמת או שפיכה מהירה  ,מבקשים לדעת מהו הזמן "התקני" , מהו הסטנדרט, המקובל למשך הזמן  מרגע תחילת הגירוי המיני ועד לשפיכה ומהו פרק הזמן שנחשב בעייתי

אולם, במאות השיחות שניהלתי עם גברים שפנו לטיפול  בשל שפיכה מוקדמת או שפיכה מהירה לא מצאתי תשובה מדוייקת .

יש גברים המודדים את הזמן ומתארים  שהם גומרים בתוך שניה, או שתי שניות, או שלוש שניות או  דקה  ויש מי שסופרים  את תנועות האגן  בחדירה:  " אני נכנס פעם פעמיים וכבר גמרתי" .

בשיחות עם גברים שפונים לטיפול בשפיכה מהירה  שמתי לב שמי שמרגיש שהוא  גומר מהר עסוק בזמן הסקס בבדיקה עצמית, במדידת זמנים ובספירת תנועות , שהוא עומד על המשמר והוא בלחץ  ועל כן אין פלא שתיאור החוויה המינית מסתיים תמיד במשפט הפרדוקסלי  " אני אמנם גומר מהר  אך בכלל לא נהנה ולא חווה אורגזמה"  כשרמת הלחץ כה גבוהה קשה מאוד להנות !

בסופו של דבר מי שקובע אם יש בעיה של שפיכה מוקדמת או שפיכה מהירה הוא הגבר עצמו .זוהי חוויה סובייקטיבית ואינדיווידואלית .

אם אתה מרגיש שקשה לך לשלוט בשפיכה , שאתה לא נהנה בסקס ואתה סבור שאתה גומר מהר מדי , כדאי לפנות לפגישת אבחון בה נבין יחד מה הקושי , מה היית רוצה לשנות ואיך ניתן לעשות זאת.

הסיבות והגורמים לשפיכה מוקדמת / שפיכה מהירה

זהו אינסטינקט בסיסי והישרדותי לגמור מהר, שהופך עם השנים להרגל. וכמו כל הרגל גם הרגל זה ניתן לשנות.

לעיתים הסיבות לשפיכה מהירה או מוקדמת קשורות לחוויות מיניות ראשוניות שהיו מלחיצות , מלוות בחוסר ידע וחוסר בטחון ונשארו חרוטות בזיכרון המודע או הלא מודע  .

מאפייני אישיות כמו נטייה לחרדה , פרפקציוניזם ואישיות תחרותית והישגית עשויים להעצים את הלחץ והפחד מפני כישלון בסקס , ובאופן פרדוקסלי לגרום לשפיכה מוקדמת ולהעצים את תחושת הכישלון .

אימפולסיביות וקשיי קשב וריכוז עומדים הרבה פעמים ברקע לשפיכה מוקדמת או שפיכה מהירה

שיחת האבחון  הראשונה היא קריטית כדי לאבחן ממה נובעת השפיכה המוקדמת או השפיכה המהירה ובהתאם לכך לבנות את תוכנית הטיפול המדוייקת והמותאמת   אופן אישי לכל מטופל ולכל זוג בהתאם לסיבות והגורמים לשפיכה המוקדמת או השפיכה המהירה.

בעלי גומר מהר האם גם אני צריכה להגיע לטיפול?

הטיפול השפיכה מוקדמת  או שפיכה מהירה עשוי להיות טיפול פרטני או טיפול זוגי , בשיחת האבחון הראשונית  ננסה להבין האם יש גורמים בדינאמיקה הזוגית אשר עשויים להשפיע על בעיית השפיכה המוקדמת כמו לחץ מצד בת זוג , חוסר בטחון ועוד. ננסה להבין את יחסי הגומלין  בין הזוגיות והמיניות ונוכל להחליט האם מדובר בטיפול זוגי-מיני או טיפול פרטני.

אני גומר מהר ואין לי זוגיות האם עדיין ניתן לקבל טיפול בשפיכה מוקדמת

בוודאי, אין סיבה שבעיית השפיכה המוקדמת תמנע קשרים זוגיים ואין סיבה שהעדר קשר זוגי ימנע ממך לנסות לטפל בכוחות עצמך ולרכוש כלים לביסוס  הביטחון המיני , הפחתת רמת הלחץ ורכישת שליטה בשפיכה .

הטיפול בשפיכה מוקדמת /שפיכה מהירה

בספרים, במדורי הסקס וברחבי הרשת תמצאו תרגילים לטיפול בשפיכה מוקדמת או שפיכה מהירה, חנויות הסקס יציעו לכם משחות תרסיסים וכדורים  להשהיית השפיכה יש מי שפתרונות הללו  מועילים לו והם הפתרון לבעיית השפיכה המהירה ולעיתים לא.

בטיפול הסקסולוגי בשפיכה מוקדמת או שפיכה מהירה, נפרד מהצורך בהגדרת זמן מדוייקת ונבין שהמטרה היא אינה להאריך את משך הזמן עד לשפיכה אלא לפתח מיומנות לשלוט בשפיכה ולתזמן אותה על פי רצונך.

סקס טוב אינו נמדד ביחידות של זמן וביצוע וככל שניצמד למדדים אובייקטיבים כך תפחת ההנאה, יגבר הלחץ אשר  מקשה על ריכוז בהנאה ושליטה בשפיכה ובהרבה מקרים  מהווה גורם משמעותי לשפיכה המוקדמת.

בטיפול יעיל קצר ממוקד ופשוט יחסית,  נעבוד על  הפחתת רמת הלחץ והחרדה ביחסי מין ועל פיתוח מודעות  לדרך שבה ניתן להגיע למצב שבו אתה מחליט מתי לגמור!

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן