סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת
מהי שפיכה מהירה - טיפול מיני גברים

שפיכה מהירה – היקף התופעה

כ 30-40 אחוזים מהגברים בכל הגילים סובלים משפיכה מוקדמת במהלך חייהם. התופעה רווחת יותר בקרב גברים צעירים שכשליש מהם סובלים מהפרעה של שפיכה מהירה. אצל חלק מהגברים הסובלים מהפרעה קלה עד בינונית בזקפה מתפתחת שפיכה מוקדמת כתגובה לא מודעת לידיעה שהם עומדים לאבד את הזקפה לפני שבאו על סיפוקם

מהי שפיכה מהירה? כמה זמן זה "מהר?

גברים הסובלים מבעית שפיכה מהירה שואלים אותי מהו הזמן "התקני", מהו הסטנדרט, המקובל למשך הזמן מרגע תחילת הגירוי המיני ועד לשפיכה ומהו פרק הזמן שנחשב כשפיכה מוקדמת, אני מודה שאני פשוט לא יודעת. זוהי שאלה שאין לי עליה תשובה וגם מאות השיחות שניהלתי עם גברים שפנו לטיפול לא עזרו לי לגבש תשובה. יש גברים המודדים את הזמן ומתארים שהם גומרים בתוך שניה, או שתי שניות, או שלוש שניות או דקה ויש מי שסופרים את תנועות האגן בחדירה: " אני נכנס פעם פעמיים וכבר גמרתי", אני מקשיבה להם קשב רב וככל שרבים ומדויקים הפרטים המתוארים כך ברור לי שמי שנמצא מולי עסוק בזמן הסקס בבדיקה עצמית, במדידת זמנים ובספירת תנועות, שהוא עומד על המשמר והוא בתפקיד ועל כן אין פלא שתיאור החוויה מסתיים תמיד במשפט הפרדוקסלי " אני אמנם גומר אך בכלל לא נהנה ולא חווה אורגזמה" כשרמת הלחץ כה גבוהה קשה מאוד להנות, המתח מוביל לניתוק תחושתי, ויש גברים שתארו בפני כי הבינו שהגיעו לפליטת זרע רק בשל תחושת רטיבות אך מבלי שתלווה לכך תחושה או הרגשה כלשהיא.

ובכל זאת.. מהי ההגדרה לשפיכה מהירה?
מתי כדאי לפנות לטיפול בשפיכה מוקדמת?

חברות התרופות הגדירו שפיכה מהירה כשפיכה המתרחשת לאחר שתי דקות ויש אנשי מקצוע המגדירים שפיכה מהירה כאשר היא מגיעה לאחר שתיים או שלו תנועות אגן.

ההגדרה שלי לשפיכה מוקדמת היא כל מצב שבו גבר מרגיש חוסר שליטה בשפיכה, מצב שעבורו השפיכה מתרחשת מהר מדי ו/או עבור הפרטנרית שלו או עבור שניהם. מצב שבו שני בני הזוג אינם נהנים ומוטרדים ומצב שבו השאלה האם אגמור מהר או לא הופכת לשאלה המרכזית ופוגמת בהנאה המינית.

מה קורה עם הזמן לגבר שגומר מהר?

כשגבר הסובל משפיכה מהירה נכנס למיטה עם מחשבה מעיקה המנקרת בראשו – האם יצליח להחזיק מעמד, האם לא יגמור מהר. מהר מדי. עד כדי כך מעיקה המחשבה הזאת, שלפעמים היא גורמת לו לאבד את החשק, להעדיף לוותר על הסקס ובלבד שלא יחוש שוב מושפל, מבויש. הנאה היא כבר לא מנת חלקו.
זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן