סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת
סיבות ופתרונות לירידה בחשק המיני ולדעיכה בתשוקה - גאולה פלדמן - סקסולוגית ומטפלת מינית מוסמכת

סיבות ופתרונות לירידה בחשק המיני ולדעיכה בתשוקה

השורות הבאות שנכתבו על סמך ניסיוני בטיפול בבעיות חשק, ננסה לעמוד על טיבו של החשק המיני, מה מכבה אותו ומה מעורר אותו. איזו דינאמיקה זוגית מבטיחה דעיכה של החשק ואיך למצוא ביחד את שביל החשק.

1. איפה, הם הימים שלא ישובו עוד?

השוואה מתמדת לתשוקה שבערה בעבר או בתחילת היחסים, אזכור בלתי פוסק של מה המין היצרי והסוער של תחילת הקשר עשויים להציף בתחושות נוסטלגיה מעציבות ואף כעס והאשמה על בת הזוג שנתפסת לעיתים כמי שהעמידה פני אישה מינית ויצרית בתחילת הקשר וחדלה מכך כשהקשר התייצב. יש מי שיחושו מרומים ואף יתנו לכך ביטוי. כל אלו בוודאי שאינם מועילים ואף מרחיקים עוד יותר את המיניות.

הפתרון: את הזיכרונות המתוקים כדאי למסגר במסגרת יפה להניח אותם על שידת הלילה. הם  ההוכחה לפוטנציאל שלכם להיות זוג מיני וחושק. פוטנציאל שיכל להתממש בתנאי חיים שונים מהתנאים בהווה. החומרים של החיים משתנים עם הזמן וכך גם המיניות אך אין זה אומר שהיא גוועה. הפוטנציאל עדיין ישנו ואת תחושת האובדן והכעס כדאי להחליף באחריות זוגית לחפש  ומציאת דרך למימוש הפוטנציאל המיני בתנאי החיים הנוכחיים.

2. בדיקות החשק

שתי מילים, "בא לך"? מספיקות כדי להרוס ערב שלם של כייף והנאה ולהציף את מיטל בתחושת אשמה על כך שפשוט לא בא לה והיא שוב תאכזב את עודד, בן זוגה. גברים נוטים בטעות לפרש את בדיקת החשק כהזמנה מינית. בכך הם מחמיצים הזדמנויות רבות, שכן בעוד  שהאיתות הטסטוסטרוני הגברי מעיד על קיומו של דחף מיני ברור ומובהק, סימוני החשק הנשי שונים בתכלית. לעיתים הם מובהקים אולם ברוב ימות החודש הם חבויים ונדרשים להם תנאים רגשיים ופיזיים כדי להתגלות. כשנשאלת השאלה "בא לך" מרבית הסיכויים שהתשובה תהיה שלילית אולם לא בטוח שהיא תאמר.

השאלה "בא לך" מופנית אל הראש, שם נמצאות המחשבות, החרדות, החששות לאכזב והאחריות לאושרו של בן הזוג . השאלה "בא לך" מפעילה אוטומטית את מחשבון הסקס המחשב לאחור האם חלף זמן רב מדי מאז הפעם האחרונה והאם הגיע העת להיענות לו שוב.

הדרך הנכונה: המקום המתאים לגישוש ובירור של תחושות מיניות הוא דווקא הגוף, ולא הראש. פניה עדינה אל הגוף בצורת, ליטוף, מגע, מסייעת בברור נכון יותר של איפה נמצא הגוף באותו רגע, מה נכון לו ומה כן "בא לו".

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן