סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת
מה מכבה את החשק המיני ומהם פתרונות לירידה בתשוקה ובחשק

מה מכבה את החשק המיני ומהם פתרונות לירידה בתשוקה ובחשק

אלפי השעות שביליתי עם מטופלים המתמודדים עם בעיית חשק נמוך לימדו אותי שאין די בעצות, שהרעיונות לעירור התשוקה נמצאו לרוב מביכים או משעשעים ובמקרה הרע מתסכלים.   

 השיחות  שניהלתי ברבות השנים עם מטופלי לימדו אותי על  המנגנונים הנפוצים באמצעותם בני הזוג מכבים באופן בלתי מודע את החשק המיני, מנגנונים שמשתמרים ומתקבעים עם הזמן וכך גם בעיית החשק והתשוקה.  

השורות הבאות שנכתבו על סמך ניסיוני בטיפול בבעיות חשק, ננסה לעמוד על טיבו של החשק המיני, מה מכבה אותו ומה מעורר אותו. איזו דינאמיקה זוגית מבטיחה דעיכה של החשק ואיך למצוא ביחד את שביל החשק.

1. שהכל נהיה בדברו

יש גברים אשר הפכו את החשק המיני של בת הזוג לפריזמה העיקרית ולעיתים היחידה דרכה הם מודדים ושופטים את איכות החיים הזוגית והאישית שלהם.

לא אחת אני שומעת מנשים את המשפט " לא  משנה שיש לנו קשר נהדר, שאני אמא ובת זוג משקיענית, בעניו הכל בטל ומבוטל אל מול העובדה שאין לי חשק לסקס, בעניו אני פשוט לא בת זוג טובה וזה מוציא לי את החשק עוד יותר "

לבחון את הקשר הזוגי דרך הפריזמה של החשק המיני זו טעות , חשק מיני הוא משתנה לא יציב חמקמק ולא צפוי, יציב ועשוי לחמוק עוד יותר אל מול האחריות הכבדה ותחושת האיום לביטחון הקשר.

הפתרון: נסו להתבונן ולשפוט את הקשר הזוגי לא רק דרך הפריזמה המינית, תנו ביטוי להערכה שיש לכם אל בני הזוג וציינו מהם הדברים שאתם אוהבים מכבדים ומעריכים, זה מקרב והחשק המיני משגשג אל מול תוך תחושת הערכה ולא מול ביטול ואשמה שבאופן טבעי גורמים לנו לרצות להתרחק.

2. לא לגעת

מצבים חוזרים ונשנים של חוסר הלימה בחשק המיני בין בני הזוג עשויים להוביל בלא מעט מקרים להימנעות מוחלטת ממגע בין בני הזוג

היא, שכמהה לחיבוק נמנעת כדי לא יתגרה מינית והיא שוב תאכזב אותו

הוא שמתגעגע לנשיקה נמנע כדי שלא תחשוד שהוא שוב "רוצה ממנה סקס"

הימנעות ממגע לא זו בלבד שיוצרת ריחוק וניכור היא גם גורמת להחמצה של הזדמנויות של הגוף להגיב למגע, היא בונה אוטומט של ניתוק מהרצונות והצרכים הפיזיים ובכך מעמיקה עוד יותר את ההימנעות המינית והרחקת החשק.

הפתרון: מגע בטוח

אז כשהמגע הפך טעון ומרתיע? איך אפשר לגעת מבלי לדאוג מההמשך ומבלי להדאיג את הצד השני. מילות המפתח כאן הם חופש וביטחון. חופש לגעת חופש להנות ממגע מבלי שתהיה בו פוטנציאל פגיעה או אכזבה.

זה אולי נשמע מוזר עבור בני זוג במערכת יחסים קבועה ומתמשכת אך כדי להחזיר את תחושת הביטחון והחופש לגעת אל תימנעו ממגע אלא געו תוך הסכמה על מגע שלא יוביל ליחסי מין, מגע לשם מגע.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן