סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

מדריך לאוהבים – לממש או לא לממש פנטזיה מינית

"חשבנו לצרף צלע שלישית למיטה", "האם כדאי לנו להשתתף באורגיה?", "מה דעתך על נישואים פתוחים?" הם חברים ואוהבים אך עייפו מהחדגוניות ומחפשים גיוון במיטה , מבקשים לדעת מהי הדרך לפתוח גבולות מיניים מבלי להיפגע, הם רוצים לדעת מראש איך זה מרגיש כשהפנטזיה הופכת למציאות. פנים רבות לה, לפנטזיה המינית. הרעיון של פתיחת הגבולות המיניים, המושך והמרתיע בו זמנית, זוכה לגרסאות שונות ולתסריטים מגוונים שנוצרו בדמיונם של שני בני הזוג או של אחד מהם. ישנם זוגות החולקים פנטזיה דומה ומתלבטים אם לממשה ביחד, וכשהם מספרים על הפנטזיה המינית, אני חושבת על הפנטזיה שהם מביאים עמם לחדר, שמישהו אחר יחליט עבורם אם לממש או לא. הם מפנטזים שהידע והניסיון המקצועי שלי יוכלו לנבא במדויק אם מימוש הפנטזיה יענג אותם או שמא יסב להם נזק – פנטזיה שלא אוכל לממש. במקומה אני מציעה כלים והבנות שיסייעו להם לקבל את ההחלטה בכוחות עצמם. פנטזיה מינית מדליקה יש זוגות שאצלם שיתוף הדדי או חד צדדי בפנטזיות משמש כחומר בעירה המגביר את תשוקה וההנאה המינית תוך כדי הסקס. אם גם אתם רוצים לשתף את בני זוגכם בפנטזיה כדרך להגברת הגירוי המיני אך מתלבטים, חשוב שתבדקו מהי רמת הפתיחות הכללית ביניכם. שיתוף שכזה יכול לתרום לזוגות בעליי רמת בטחון גבוהה זה בזה ובקשר הזוגי. כאשר הביטחון רעוע או כאשר יציבות הקשר מוטלת בספק לא הייתי ממליצה לשתף את בני הזוג אלא אם כן ברור לשני הצדדים שמדובר בפנטזיה בלבד. פנטזיה מינית מכבה לא אחת מגיעים אליי בני זוג במטרה שאיישב ביניהם מחלוקת שיצרה הפנטזיה המינית. זה יכול להיות על רקע רצון לממש אקטים של BDSM או סקס במקום ציבורי, או להכניס למיטה פרטנרים נוספים. ההמלצה הגורפת שלי היא שאין לאלץ אדם לממש משהו שמאיים עליו מרתיע אותו או דוחה אותו, כיוון שמה שלאחד נראה מדליק או מגרה, עשוי להיות טראומטי לאחר במקרה של מימוש מציאותי.  לממש או לא לממש?  זאת לא השאלה! שלוש שאלות שיסייעו לכם בתהליך ההתלבטות וההחלטה:
  1. מה מביא אתכם לחשוב על מימוש הפנטזיה? האם היא באה לפצות על משהו שחסר ?
המחשבה על פתיחת הגבולות המיניים בונה חוויה פנימית של תעוזה, שחרור מכבלי היומיום, מרחב בו אפשר לחוות גם את מה שאסור – חומרים שהם חומר בעירה טוב ללהט מיני. אלא שחילופי זוגות, צלע שלישית ונישואים פתוחים אינם פתרונות קסם לקשיים ולבעיות בחיי המין. גם את השחיקה המינית ותחושת השעמום והשגרתיות לא הייתי ממליצה לפתור על ידי העברת אחריות לאנשים נוספים שיספקו עבורכם עניין והתלהבות. ריגוש המגיע מחידוש מתיישן ומאבד את האפקט עם הזמן, ונשאלת השאלה מדוע שמישהו אחר יחשוק ויתלהב מכם אם הפסקתם לחשוק ולהתלהב מעצמכם. אם קיימת בעיה במיניות נסו לטפל ולפתור אותה בכוחות עצמכם או בסיוע מטפל מקצועי. כדי לגוון ולחדש את ההתלהבות השקיעו מחשבה ויצירתיות והפתיעו מבלי לצפות שאחרים יעשו עבורכם את העבודה.
  1. מה כל אחת מכם באמת מפנטז לחוות שם?
גיא ורונית שמחו לגלות שהפנטזיה המשותפת שלהם היא לצרף גבר נוסף למיטתם. גם המימוש של הפנטזיה היה מוצלח, אולי מוצלח מדי. רונית נהנתה מאוד ולדאבונה גם בן זוגה: מימוש הפנטזיה חשף את נטיותיו ההומוסקסואליות שהוסוו היטב במהלך השנים בהם היו יחד. כשחלמו לצרף גבר נוסף למיטתם לא טרחו לברר מה כל אחד מהם רוצה לחוות שם. רונית סברה לתומה שתיהנה להתענג על שני גברים שמשקיעים בה ואילו בעלה ציפה להרוג שתי ציפורים במכה, גם לחלוק עם עוד גבר באחריות לסיפוקה של אשתו וגם להתענג בעצמו עם הגבר הנוסף. בלהט היצרים נתן דרור למשיכתו המינית וקיים יחסים עם הגבר הנוסף. החוויה הזו יצרה אצל אשתו דחייה כלפיו שהלכה והעמיקה. היא לא הצליחה לשאת את המחשבה שבעלה נמשך גם לגברים, והזיכרון מאותו לילה לא מש מזיכרונה. הדבר הוביל למשבר גדול ביחסיהם, שבעקבותיו פנו לטיפול.
  1. מה עלול לקרות בתסריט הרע והאם תוכלו להתמודד עם זה?
יש סכנות בהפיכת הפנטזיה המגרה לחוויה ממשית . בפנטזיה אנחנו הבמאים, התסריטאים והשחקנים הראשיים. הפנטזיה נבנית בדמיון כדי לשרת את העונג המיני והיא בשליטה מלאה. במציאות הדברים עלולים לצאת משליטה וליצור בעיות חדשות. זה בדיוק מה שקרה לירון. הוא הגיע לטיפול בשל בעיית אימפוטנציה וסיפר שבשנה האחרונה נישואיו הפכו לנישואים פתוחים. הוא היה זה שבמשך שנים ביקש מאשתו רשות לפתוח את גבולות הנישואים ולחוות חוויות מיניות עם אחרים. לדבריו חיי המין הזוגיים הפכו שגרתיים ומשעממים והוא חשב שזה רעיון טוב לרענן אותם. אשתו, שהתנגדה בתחילה, נעתרה לבסוף אך לדאבונו הוא גילה כי מה שפינטז עליו במשך שנים לא מתממש. מעט מאוד נשים נעתרו לחיזוריו וכשכבר נכנס למיטה עם מישהי לא הצליח לתפקד. לעומתו, אשתו נהנתה מהצלחה מטאורית ועד מהרה יצרה קשרים מיניים עם גברים צעירים ונאים ששמחו למלא את צרכיה המיניים. השינוי הביא לעלייה בתשוקה אצלה גם כלפיו והוא גילה שגם אתה החלו בעיות בתפקוד מיני. בשיחות עמי טען שאינו חש קנאה או חוסר ביטחון סביב חיי המין העשירים של אשתו אלא שאיבר מינו היה זה שביטא את הרגשות בהם סירב להכיר ואת האכזבה והכישלון בהם סירב להודות. החלטתם לנסות? צעד החלטתם לנסות? צעד אחר צעד מימוש מוצלח של פנטזיה עשוי להזרים דם חדש לחיי המין ולהעיר מיניות רדומה, בתנאי שייעשה באופן רגיש ונכון. לאחר שביררתם עם עצמכם מה באמת אתם רוצים להשיג במימוש הפנטזיה, והסכמתם על דרכי התמודדות עם תרחישים פחות מוצלחים, נסו לבנות יחד את התנאים שיעניקו לשני בני הזוג ביטחון. זכרו שזוהי התנסות בלבד שמטרתה להסב לכם הנאה, ושאין כאן בשום אופן חובה או אילוץ. גשו לעניין בהדרגתיות. אם חשקה נפשכם במסיבת חשק למשל, נסו בתחילה להיות צופים בלבד בפעמים הראשונות, ובהמשך תוכלו להשתתף באופן פעיל – תוך הסכמה שלכל אחד מהצדדים יש זכות לסגת ולהחליט שאינו מעוניין להמשיך והצד השני מכבד זאת. לסיכום: לשאלה אם לממש אם לא לממש פנטזיה מינית אין תשובה חד משמעית, אך יש שאלות שכדאי לשאול. אקט מיני אינו טכני ופיזי בלבד ועל כן בירור רגשי ותיאום ציפיות וחששות לפניו, במהלכו ואחריו הם חיוניים. הכרחית גם בניית תנאים למימוש הדרגתי, כך שכל אחד מהצדדים יוכל לסגת בכל שלב. נכתב בהשראת הפרק " סקס אחר" בספר סקס- או – לוגיה בין מסכים ומסכות מה באמת קורה בחדר המיטות , מאת גאולה פלדמן הוצאת מטר
זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן