סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

למה נשים לא חוות אורגזמה – מחקרים, סיבות ודרכי טיפול

להסיר את המכשולים בדרך לאורגזמה

כמה מילים על פרה אורגזמה

כ 30 אחוזים מהנשים אינן מצליחות לחוות אורגזמה ובז'רגון המקצועי הן הנקראת נשים פרה-אורגזמיות. יש נשים שלא חווה אורגזמה מעולם, יש מי שמצליחות לחוות אורגזמה באוננות אך לא עם בני או בנות הזוג, יש מי שמצליחות לחוות אורגזמה עם פרטנר אחד ועם האחר לא, ואחרות חוו אורגזמה עם הפרטנר (או הפרטנרית) אך בשלב מסוים נעלמה האורגזמה לבלי שוב. כך או כך, הגדרת התופעה כפרה-אורגזמה יש בה כדי לרמז על כך שכל הנשים הבריאות יכולות לחוות אורגזמה ומי שעוד לא חוותה עוד תחווה. בעיה של פרה אורגזמה מאובחנת כאשר לאורך זמן ובתנאים שונים לא מושגת אורגזמה בכלל.

איך אדע אם גמרתי?!?

יש מי שמכירות היטב את התחושה האורגזמית אך עבור לא מעט נשים הא עדיין בבחינת הנעלם הגדול, ההנאה המינית מורכבת מרמות גירוי שונות ולעיתים תעלה השאלה איך מבין כל התחושות במיניות ניתן להבדיל ולדעת שאני חווה אורגזמה?

לגברים ניתנה הידיעה בהיות האורגזמה מלווה בפליטת זרע, ואילו נשים נדונו להישאר עם השאלה שהתשובה עליה קשורה במודעות עצמית, הכרות וחיבור עם הגוף, ככל שאישה מחוברת לגופה ותחושותיה כך גדל הסיכוי שהיא תדע לזהות את החוויה האורגזמית.  התגובות הפיזיולוגיות המלוות אורגזמה נשית כוללות התכווצויות בנרתיק ברחם ובפי הטבעת, הפרשת נוזלים לעיתים והפרשה של אוקסיטוצין למחזור הדם אך מאחר ובדיקות דם לאחר יחסי מין כמו גם בדיקה פנימית של הרחם והנרתיק הן לא אפשרויות מושכות במיוחד אין במדדים אלו כדי לסייע בזיהוי האורגזמה אם התרחשה אם לאו

אורגזמה או מה?

ש נשים שמצליחות לחוות אורגזמה בקלות ובתנאים שונים ומשתנים וישנן נשים הזקוקות לתנאים ספציפיים מאוד רגשיים או פיזיים כדי להצליח לגמור, יש נשים שעבורן האורגזמה היא מאמץ, מאמץ להשתחרר ממחשבות מעיקות, מאמץ הכרוך בכיווץ שרירים מסוימים ,מאמץ המושקע בגירוי הנדרש לצורך הפקת האורגזמה גם אם האורגזמה דורשת זמן והשקעה זוהי עדיין אורגזמה.

אורגזמה זה כייף או לא?

בספרות ובשירה נקשרו כתרים רבים לראשה של האורגזמה הנשית. היא מתוארת כ"פיצוץ חושים" "זיקוקים" "לבה מתפרצת" ועוד תיאורים של התרוממות רוח ופרץ רגשי ותחושתי מהנה ובלתי נשלט. אורגזמה יכולה להיות כייף גדול אולם ייתכן מצב שבו אישה חווה אורגזמה פיזיולוגית על פי המדדים של התכווצויות נרתיק ומדדים אובייקטיבים נוספים אך בחוויה הסובייקטיבית של האישה היא לא תחווה זאת כך, ייתכן שלא תחוש הנאה כלל , או לחילופין היא תחוש תחושות אורגזמיות מסוימות אך תלווה אותן חוויה רגשית לא נעימה או מתסכלת. זה יכול להתרחש במקרים שבהם האישה חשה בושה או אשמה בשל הדרך שלה להשיג אורגזמה, או מבוכה על חוסר השליטה בעטיו השמיעה קולות או שגופה נע בתנועות חסרות שליטה מה שעשוי להיתפס כלא סקסי ומביך.

אורגזמה זה סקסי?

לא ממש אם בוחנים את האורגזמה הנשית דרך הפריזמה ההוליוודית, הספרותית או זו של סרטי הפורנו. כל המדיות הללו מציגות פנטזיה גברית על אורגזמה נשית, הווה אומר מספר דקות לאחר שהגבר חודר לאיבר מינה של האישה היא פותחת בסדרת אנחות גניחות שהטונים שלהן הולכים ועולים עד לרגע שבו נדמה שהיא נופחת את נשמתה או לחילופין הגבר מאבד את שמיעתו נוכח הדציבלים הרמים. במציאות האורגזמה הנשית  נראית ונשמעת אחרת לגמרי. איך? אין לי מושג, לכל אחת האורגזמה שלה, יש מי שהאורגזמה  שלה שקטה, יש מי שהקולות האורגזמיים שלה רמים ונשמעים היטב, יש מי שפעם כך ופעם כך, יש מי שגופה מתכווץ ומתעוות ויש עוד שלל מופעים  אורגזמיים  לעומת הדימויים המוצגים במדיה שהם לרוב דומים וחדגוניים.

יש נשים שעשויות לפתח רתיעה מפני האורגזמה שלהן ובעיקר בנוכחות פרטנר כשזו אינה סקסית דיה לטעמן כפי שעוצב על ידי הדימויים האורגזמיים במדיה . לא אחת שמעתי מפי נשים כי ברגע שהן חשות את האורגזמה מגיעה הן נעצרות ורמת הנאה והגירוי פוחתת באופן משמעותי, הן לא ידעו לפרט  מדוע הן נעצרות אך כאשר הזמנתי אותן לתאר איך נראית ונשמעת האורגזמה שלהן עלו תיאורים כמו " אני גונחת כמו חזיר" "יוצאים לי קולות של געיית פרה" "הגוף שלי מתכווץ בלי שליטה" "הפנים של מתעוותות" ועוד דימויים המעידים על דחיה של האישה את האורגזמה שלה ומכאן את המעצורים ששמה לעצמה מפני אורגזמה בנוכחות פרטנר או פרטנרית.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן