סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת
זוגות רבים מתמודדים עם ירידה בחשק המיני, או שחיקה בתשוקה.

זה לא סוד שזוגות רבים מתמודדים עם ירידה בחשק המיני, או שחיקה בתשוקה.

השורות הבאות שנכתבו על סמך ניסיוני בטיפול בבעיות חשק, ננסה לעמוד על טיבו של החשק המיני, מה מכבה אותו ומה מעורר אותו. איזו דינאמיקה זוגית מבטיחה דעיכה של החשק ואיך למצוא ביחד את שביל החשק.

1. אולי נקנה ויברטור? הפתרון הטכני

מתוך חוסר הבנה של איך עובד החשק המיני, יש מי שיציעו לבת הזוג טכניקות שונות ומשונות לעירור החשק או אף רכישה של אביזרי מין או משחות חשק , הצעות אלו מגיעות לעיתים מתוך חיפוש נואש אחר פתרון לבעיית החשק ולעיתים מתוך מחשבה שאולי החוויה המינית אינה מספקת ואינה מושכת דיה עבור בת הזוג כך שתוספת או חידוש עשויים להיות אטרקטיביים יותר. מעטות הנשים שהצעה שכזו תהווה עבורן פיתוי. לעיתים תושג התוצאה ההפוכה פתרון טכני לקושי שהוא בבסיסו רגשי עשוי להרחיק אף יותר וליצור דחיה ורתיעה כלפי הרעיון המוצע בדמות תנוחה או אביזר מין.

2. לחשוק.. שיניים

מתברר שגם אנשים וורבלים ותקשורתיים מוצאים עצמם חסרי מילים כשמדובר בסקס. מיתוס הטלפתיה הדוגל במין שבשתיקה מוביל אנשים הסובלים מתסכול מיני להימנע מלשוחח עם הפרטנרית, ובמקום זאת לשקוע בדיבור עצמי, לרוב שלילי ושלא זו בלבד שאינו פותר את מצב אלא טוען אותו בחרדות ומשמעויות נוספות כגון" היא גוזלת ממני צורך בסיסי",  " אולי היא לא נמשכת אלי?", " אולי יש לה מישהו אחר?". מונולוגים פנימיים שמרחיקים עוד יותר מבת הזוג, שבונים מתח שאינו מדובר אך מורגש היטב, ושעשויים לגרום לבת הזוג תחושה שהיא נענשת בגלל משהו שאינו בשליטתה.

כשהתקשורת המינית חסומה מי שמדבר הוא הגוף וכדי לשחרר אותו מכך כדאי לעבוד על מציאת הדרך הנוחה  לדבר ולהקשיב   על התסכול המיני, מומלץ לבנות ערוץ לביטוי הצרכים והתחושות של שני בני הזוג, ברור וביטוי מילולי הוא דרך היעילה לשחרר את הגוף מכל המטענים שהוא כולא בתוכו ואשר גורמים לו להתרחק.

הכל דיבורים.

בכל פעם אני נוכחת מחדש כיצד פתיחה של ערוץ תקשורת המאפשר לבטא באופן לגיטימי נושאים אינטימיים מחולל  פלאים. " למה לא אמרת שריח הפה שלי מפריע לך"? שואל ירון בפליאה את לימור, כבר זמן מה הרגיש שאשתו מתחמקת ממנו וכבר חשב שהפסיקה לאהוב אותו, שיש לה מישהו אחר כמעט ושכר בלש פרטי לעקוב אחריה ורגע לפני החליט לפנות אלי לייעוץ. הצעתי לו לבוא ביחד איתה. שלושה מפגשים זוגיים הספיקו כדי שתוכל לומר בקול את מה שלא העזה לומר לו. את מה שגופה אמר במקומה. שריח הפה שלו  מעורר בה דחיה עד כדי שהיא לא מסוגלת לנשק אותו, בטח שלא לשכב אתו. שאלה  שכוונה אל לימור" מה חש הגוף שלך, מה הוא רוצה לומר" הוציאה את המרצע מן השק שבו הוסתר היטב  ובנה חומה של ריחוק וחוסר חשק. ירון כלל לא ידע שנודף מפיו ריח רע וביקור אצל רופא השיניים גם פתר את הבעיה, הריח הרע התפוגג, היא כבר לא נגעלת,  וחשוב מזה היא כבר לא חוששת להגיד דברים מהם נמנעה בעבר. שניהם למדו לומר  זה לזה המון דברים שלא יכלו בעבר, מספרים זה לזה על פנטזיות מיניות, משתפים בחוויות מיניות מהעבר, חושפים את חששות שלהם, רצונות , כמיהות, זה משחרר זה מקרב וזה גם מקרב אותם  זה לזה וגם מעורר אותם מינית.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן