סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת
איך מטפלים בשפיכה מוקדמת

איך מטפלים בשפיכה מוקדמת

כמו כל בעיה בתפקוד המיני לטיפול בסימפטום השפיכה המוקדמת, יש מספר שלבים והשלב הראשון הוא זיהוי מקור הבעיה.

סיבות וגורמים לשפיכה מוקדמת

יש מחקרים הטוענים כי שפיכה מוקדמת נובעת מסיבות ביולוגיות (כמו רגישות בעטרת הפין) או סיבות גנטיות, אך מקובל כיום להניח שברוב המקרים ההפרעה פסיכולוגית. הגישה המודרנית היא לא לברר את סיבתה המקורית אלא ללמד את המטופל להתגבר על בעייתו ללא קשר למקורה.

כוחו של הרגל

ישנם גברים שהשפיכה המוקדמת היא סוג של הרגל ומכורח המציאות.

תנאי מחיה לא מותאמים או העדר פרטיות יובילו לעיתים להרגלי אוננות או יחסי מין המתקיימים בגנבה ובחטף ומתוך חשש להתגלות. הרגל שעשוי להתקבע כדפוס מיני שימשיך להופיע גם כשתנאי המחיה משתנים ויהפוך לסימפטום של שפיכה מוקדמת.

רגשות אשם

תחושת איסור פנימי על אוננות או יחסי מין עשויה לגרום למאבק תוך נפשי המלווה את המיניות בין הדחף המיני שחש צורך עז בעונג ופורקן מיני ובין המצפון או שמתייסר. למצב הזה שבו מתקיימים באותו אדם צורך ועונג פיזי בצד סבל נפשי עשוי להיפתר על ידי הסימפטום של שפיכה מוקדמת אשר אמנם נותן מענה לדחף המיני אף באופן רגעי ומהיר אשר מקצר את הסבל הנפשי שבא בעקבותיו.

שומר על קשר

השפיכה המוקדמת מהווה מעין פתרון למצב זה המאפשר לטשטש בעיות כמו חוסר חשק מיני של בת הזוג, חוסר הנאה העדר תשוקה או כאב. אפשר לסמן וי על המיניות, בן הזוג חווה פורקן מיני זריז ואינו מתוסכל והקשר שורד. למעשה השפיכה המוקדמת מסייעת לבני הזוג לשמר את הקשר הזוגי שלהם מבלי שיצטרכו להתעמת עם בעיות מיניות אחרות בקשר ומבלי שיצטרכו לפרק את הקשר.

אצה לו הדרך – קושי לדחות סיפוק

לעיתים השפיכה המוקדמת היא ביטוי לקווי אישות ודפוסי התנהגות רחבים יותר מי שבאישיותם נוטים למהר, לרדוף אחר הסיפוק המיידי, הם חדורי מטרה אל ההישגים והתוצאות וההשתהות בתוך התהליכים וההתעכבות על הניואנסים הקטנים משעממת אותם. תכונות אלו עשויות לתרום להגעה מוקדמת להישגים מרשימים בתחום המקצועי ולהוות בסיס להצלחה לא מבוטלת בתחום הניהולי והעסקי, אלא שבמיניות ההגעה המוקדמת אל התוצאה הסופית השפיכה המוקדמת מדי הפכה להיות הכישלון המביש ולא הישג.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן