סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

טיפול מיני לזוגות - על זוגיות, תשוקה ושחיקה

אף אחד לא אוהב לדבר על זה אבל אין כמעט זוג שלא חווה את זה: בין ירח הדבש והילד הראשון מתנחלת לה שותפה שלישית במיטה הזוגית. קוראים לה שחיקה
יש שמאפשרים לה לצמוח למפלצת מדכאת מיניות שתחיה בחיקם לנצח, יש שמוצאים פתרונות הרסניים כמו פרטנרים מהצד  יש מי שמשלימים עם כך שהמין הלוהט הוא נחלת העבר  ויש מי שלא מוותרים ופונים לטיפול מיני.כאשר שני בני הזוג כבר לא מאוד נמשכים זה לזה, כאשר שניהם חשים ירידה בחשק וכקשה להם לזכור מתי קיימו  לאחרונה יחיס מין כנראה שהם שהם סובלים משחיקה מינית. גם זוגות החשים כי המיניות שלהם מעממת, חסרת גיוון ולא מספקת ככל הנראה סובלים משחיקה . חשוב להבין שאינכם היחידים  , ירידה בתשוקה המינית הזוגית ושחיקת המיניות הן תופעות נפוצות ונורמטיביות אך לא חייבים להשלים איתן.

 

בטיפול המיני נעבוד על לקיחת אחריות אשית לא להפוך את הבעיה להאשמה הדדית .

נלמד לשתף את בן הזוג בתחושות הפיזיות והנפשיות, לשתף בפנטזיות כמוסות ולא לפחד להחשף.
במקרים רבים תחושת הביטחון והנינוחות  שנוצרה עם הזמן מחליפה
את התשוקה של פעם.

נעבוד על החייאת הארוטיקה ועל שילוב חוסר וודאות –  , מיסתורין, ויצירתיות – כשכל זוג מגדיר לו את הגבולות שלו. לתקשר ממקום של פתיחות ,להעז לצאת מהרוטינות המוכרות ולנסות דברים כמו סקס במקומות לא שגרתיים,  שילוב אביזרי מין ועוד.

בשורה התחתונה ,שחיקה בתשוקה מינית היא אינה בעיה שיש לה פתרון אחד אלא פרדוכס שצריך לנהל לאורך החיים: התנועה בין היציבות שמכבה את התשוקה ובין היצירתיות שמציתה אותה.
הפרדוקס יהיה שם כל החיים ושני בני הזוג צריכים להיות מודעים לו ולפעול לשיפור המצב.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן