סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

מתי כדאי לפנות לטיפול מיני?

הפניה לטיפול מיני מלווה בחששות , שאלות מחשבות והיסוסים, לפעמים לוקח שנים עד שמחליטים להרים את הטלפון ולקבוע עימי פגישה .זה טבעי ומובן, אבל כשמסתיים הטיפול אני שומעת בעיקר את המשפט " חבל  שסחבנו שנים את הבעיה וחבל שלא פנינו קודם".."
ריכזתי עבורכם את כל השאלות שעשויות לעניין אתכם בשלב המחשבה על פניה לטיפול מיני-סקסולוגי, ואם עדיין נותרתם עם שאלה פתוחה אל תהססו להרים טלפון.

מתי נכון לפנות לטיפול מיני?

כולם (או לפחות כמעט כולם) רוצים להנות ממיניות, אך לעיתים הדרך לשם רצופת מכשולים .טיפול מיני מקצועי יכול לסייע בזיהוי המכשולים והעכבות ובהסרתם.
נשים פונות בשל כאבים ביחסי מין קושי להגיע לאורגזמה , שינויים בגיל המעבר ,חוסר חשק מיני או תחושת ניתוק ביחסי מין. גברים פונים בשל בעיות בזיקפה- אימפוטנציה שפיכה  מהירה, קושי להגיע לאורגזמה, ירידה או חוסר בחשק מיני,
פונים אלי גם יחידים וזוגות שאמנם יש להם חי מין אך מרגישים שיכולים יותר וישנם מי שפונים רק כדי להתלבט האם  לממש פנטזיה כזו או אחרת או לקבל עצה שתסייע בהתמודדות עם השחיקה בחיי המין .
גם במקרים של חוסר מימוש מיני, הימנעות מחיי מין,  רתיעה ממגע בכלל או רתיעה מאברי מין ,הימנעות מיצירת קשרים זוגיים, התמכרות למין, התמכרות לפורנו,  התלבטות באשר לנטיה המינית  וכן במקרים של פטישים אוכל לסייע.
לעיתים מדובר בקשיים שהיו שם תמיד ולעיתים כאלו שהופיעו בשלב מסויים בחיים, בכל מקרה שבו הבעיה מתמשכת או אף מחמירה, גם אם פניתם לטיפול וניסיתם תרופות או שיטות שלא עזרו, כדאי לפנות לטיפול מיני של מטפלת מיני מוסמך/ת לרוב הבעיות יש פתרון בתהליך טיפולי לא ארוך יעיל וממוקד.
רשימת המטפלים המיניים המוסמכים באתר איט"ם

אולי זו בכלל בעיה רפואית?

בהחלט ייתכן ולכן מומלץ לפנות עם הבעיה לרופא המשפחה לאורולוג לגברים או גניקולוג לנשים. באתר של איטם מופיעים הרופאים המתמחים גם בטיפול מיני ומומלץ לשלול בעיה פיזיולוגית המשפיעה על חיי המין.
מתי מתאים לפנות לטיפול רופא-סקסולוג ומתי למטפלת מינית?
כאשר הבעיה נובעת ממקור פיזיולוגי או תוצאה של נטילת תרופות רופא יוכל לסייע . כאשר הבעיה נובעת ממקור רגשי כמו משבר נפשי, טראומת עבר, או קשיים ביחסיים הזוגיים, מטפל מיני מהתחום הרגשי יוכל לסייע יותר.
כעו"ס קלינית מוסמכת לטיפול מיני וזוגי יש בידי את ההבנות והכלים כמו גם הניסיון לסייע במקרים שבהם הבעיה בחיי המין מגיעה ממקור רגשי, פסיכולוגי, נפשי או זוגי.
זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן