סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

מהי פנטזיה מינית ולמה אנחנו מפנטזים?

למה אנחנו מפנטזים?

אורגזמה וחשק מיני מגיעים כשיש תחושת חופש ושחרור, פחד, בושה, אשמה, אחריות יתר לאחר ולמה שיקרה או לא יקרה – כל אלה עשויים להכביד על המיניות. במצב כזה, הנפש זקוקה לתסריט של הפנטזיה כדי להגיע לתחושת החופש שתביא איתה תחושת שחרור , חשק מיני והנאה מינית .

שם, בפנטזיה, אפשר לשכוח את המציאות הרגשית או החיצונית המעיקה ולבנות תפאורה שכל מטרתה לשרת את העונג, שבה מה שנתפס כלא ראוי הופך להיות רצוי ונחשק. הדחפים, האימפולסים וההתנהגות הלא מרוסנת, הופכים המינית ללגיטימיים ולמקור של חופש וכוח.

הפנטזיה היא למעשה פתרון פסיכולוגי לכל מה שמפריע להשתחרר מינית ללא מעצורים ועכבות. יש בה כדי לתת מרפא ולו רגעי לפצעי העבר, להרגיע זמנית חרדות ודאגות, ולחזק ביטחון עצמי רופף.

חיים בסרט? – השפעות הפורנו

קשה לדעת אם עולם הפורנו מושפע מפנטזיות מיניות אנושיות, או שמא הפנטזיות שלנו מוזנות מדימויים מעולם הפורנו. מה שבטוח הוא שהפנטזיה הייתה שם קודם. כמטפלת אני פוגשת יותר ויותר אנשים שכדי לתדלק עצמם מינית נעזרים בפורנו ולא בפנטזיות. תוך כדי השיחות עמי הם נזכרים שבעבר פנטזו והרבה, אך עם הזמן הפורנו סיפק פתרון נגיש ונוח יותר. אין צורך לאמץ את הדמיון או הזיכרון, הכל כבר תוסרט וצולם ומה שצריך זה רק לבחור. יש מי שנחשפו בפורנו לרעיונות שהפכו עבורם חומר להבערת החשק, ויש מי שהתסריטים הפכו בעבורם למשאת נפש למימוש במציאות

האם ניתן לשנות פנטזיה מינית?

כשאדם מבקש שאסייע לו לשנות את הפנטזיה, נובעת הבקשה לרוב מתחושת בושה ואשמה בשל תוכנה. מנסיוני, קשה לשנות פנטזיה. ואולם, כשאני מסבירה שלפנטזיה יש תפקיד חשוב ביצירה האווירה הפסיכולוגית הנכונה למיניות, ושהיא מאפשרת לחוש חופש מעכבות העלולות לפגוע בהנאה ובתפקוד המיני, לרוב משתנה ההרגשה ביחס אליה ואנשים מתביישים פחות בתסריט המעורר אותם מינית. הצגת הפרספקטיבה שממחישה כיצד פנטזיה תורמת לתחושת החופש והביטחון בתוך המרחב המיני מביאה להפחתת השיפוטיות. התסריט, שבתחילה נראה סוטה ומגונה, הופך למשהו שפשוט מבטא צרכים לגיטימיים של חופש, חופש מאחריות, צורך להרגיש אהוב וכדומה.

עוד על פנטזיות מיניות ועל תפקידן בשיפור חיי המין בסרטון הבא- הרצאה שלי מכנס איט"ם- האגודה לטיפול מיני?

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן