סקסולוגית קלינית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת.

גאולה פלדמן | סקסולוגית, מטפלת מינית ומטפלת זוגית מוסמכת

טיפול מיני לנשים - חוסר חשק מיני אצל נשים

"פשוט לא בא לי סקס,  הייתי מוותרת על זה בכלל אבל אני כאן בגללו"

 את המשפט הזה שמעתי אינספור פעמים  ואם נשים את זה על השולחן: למרבית הנשים (אם כי לא לכולן) יש פחות דחף ליחסי מין מאשר לבני זוגן  .  אין זה פלא  שהידיעה על המצאת גלולת החשק הנשי החדשה הזניקה את ערך המניות של חברת התרופות המדוברת.

האם זה הורמונאלי? רגשי: חברתי? כך או כך זוהי תופעה נפוצה הגורמת סבל, מצוקה, מעכירה את היחסים וגורמת לנשים לחיות בתחושת אשמה נוראה על כך שהן גורמות סבל לאהוב ליבן ומאכזבות אותו כל לילה מחדש..
למרות ההבדלים בדחף המיני, אין זה אומר שנשים הן נטולות חשק מיני, לנשים יש צרכים מיניים לא פחות מגברים, פנטזיות ותשוקות סקסיות ונועזות  שבהרבה מקרים נשארות כמוסות ולא ממומשות .

אז איך מטפלים  בחוסר חשק מיני?

גלולת החשק הנשי מצטיירת כפתרון פלא שלא מעט נשים וגברים מייחלים אליו, אולם מסתבר שיש לה לא מעט תופעות לוואי מרתיעות. הטיפול המיני מתחיל בברור הסיבות והגורמים לחוסר חשק מיני.

שלא כמו אצל גברים התשוקה הנשית מורכבת וחמקמקה ומושפעת מהמון היבטים פיזיולוגיים, רגשיים, חברתיים, לעיתים די בכך שאישה תחוש שלא  בנוח עם גופה על רקע עליה קלה במשקל כדי לחסל את החשק המיני. לדימוי גוף יש  השפעה רבה על החשק המיני אך לא רק, טראומות עבר, חינוך מיני נוקשה, עכבות מיניות, חוסר תקשורת זוגית מינית או יחסים עכורים עם בן או בת הזוג  כל אלו עשויים להשפיע על החשק המיני והטיפול בחוסר חשק מתחיל בטיפול בגורם לו, אם זה עיבוד טראומות עבר, שינוי תפיסות מין נוקשות או טיפול זוגי המשולב בטיפול המיני.

לא פעם  שמעתי ממטופלות את השאלה: "אולי אני אה – מינית"? זוהי מחשבה שעוברת בראשן של  נשים רבות החוות ירידה בחשק המיני.
אך מניסיוני למרבית הנשים והאנשים יש פונטציאל להנות ממיניות טובה ובריאה, וברגע שמסירים את המכשולים הם גם יכולים לממשו.

זקוקים לעזרה
שליחה בווטסאפ
דילוג לתוכן